reklama

Aj deti sa dokážu prekonať...

Mám dve dcéry. Jedna má 10 a druhá 7. Tá menšia je - jedným slovom - vetroplach. Ale vie vyraziť dych, keď niečo vezme naozaj vážne, napríklad  predsavzatie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Je to divoška. Do školy nemôže chodiť sama (i keď to máme blízko), lebo by vletela pod auto. V škole si hocičo zabudne. Opatrnosť je jej veľký nepriateľ. Čo už ona stihla vyliať, prevrhnúť a pod., sa nedá ani spočítať (raz rozbila dokonca umývadlo). Keď niečo vyvedie, zaprie aj nos medzi očami. A nadovšetko miluje sladkosti - od keksíkov až po tie najbizarnejšie gumené, od žuvačiek cez všetky čokolády až po najsladšie lekváre, medy, koláče, zmrzliny...

Ale je to dievča, ktoré má srdce. Neprekvapí ma, ak raz zakotví niekde v charitatívnej organizácii. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj tak však vie prekvapiť. Na začiatku adventu, pri obednom stole som nadhodil myšlienku predvianočného predsavzatia. Nato dcéra zahlásila, že ona cez celý advent nebude jesť sladkosti. Všetci sme sa zasmiali, ba chvíľu sme si z nej i uťahovali, takže som až musel zasiahnuť a opýtal som sa jej, či by nebolo rozumnejšie dať si niečo, čo zvládne... Napokon som to sám pred sebou uzavrel asi tak, že táto myšlienka sa asi veľmi neujala a bol som si istý, že keď si zajtra vypýta keksík do školy, nebudem jej nič pripomínať.

Keď však prešiel týždeň a na Mikuláša dcéra zbalila všetky sladkosti, čo dostala a odniesla ich do špajze, už som zvážnel. Včera sa mi priznala, že už sa teší, ako na Vianoce všetky tie sladkosti zje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže dnes, 10 dní pred Vianocami, mi je už v podstate jedno, či vydrží až do konca - v každom prípade som zahanbený, že ja som v rámci prípravy na Vianoce nesiahol zďaleka tak vysoko ako ona. Dávam pred dcérou (celkom opatrne, aby som jej neuškodil) klobúk dolu a ďakujem za jej svedectvo sebazaprenia.

Stanislav Košč

Stanislav Košč

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Usilujem sa sledovať život okolo seba s otvorenými očami... a tiež s očami viery. A so srdcom. Azda to niekoho môže zaujať. Viac o mne na stanislavkosc.webnode.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéBiblické zamysleniaSociálna náuka CirkviNezaradenéNetradičné športové komentáre

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu